До Самайну залишилось

понеділок, 9 травня 2016 р.

Казка Помони. Талія Тук

The Pomona tapestry by William Morris and Edward Burne-Jones, 1885.

Я знаю шляхи яблука і мигдалю, груші і граната, вишні і шовковиці. Я знаю таємниці щеплення дерев й ідеальний момент стиглості персика. Я знімала жуків і встановлювала пастки для гусіні, відганяла оленів і перехитрила білок. Я знаю, як стимулювати вкорінення, поміщаючи зерно пшениці в надрізане стебло, і як підрізати троянди. Я поливаю мої фруктові дерева глибоко і забезпечую їм добре харчування, і вони винагороджують мене відмінним здоров'ям і рясним урожаєм, так що мій сад - це справжній Рай.

Так чи інакше, а я була неодружена. Та навколо мене було повно женихів, багатих і стійких. Неначе у мене є час на це! Усі дикі люди цього світу приходили до моїх дверей, дроворуби і мисливці, пастухи і сатири, навіть Силенос, цей підлий старий козел запропонував мені руку, хоча я відмовила йому з добротою.

Ви могли б подумати, що вони вважали мене неприступною. Та тепер думається мені, що усі мої відмови повинні кидали мені непереборний виклик, і в той же час, усе, про що я думала, це роздратування і розчарування - чи не могли б вони залишити мене у спокої для моєї роботи?

Вони так сподівались.

Одного разу за мій паркан заглянув хлопець із ферми, спостерігаючи за моєю працею. Врешті він зібрався із силами і запитав, чи може він одружитись зі мною. Що за безглузда пропозиція. Я відмовила йому м'яко. Мені було жаль його. він був такий молодий!

Потім подивитись на мене прийшов орач, із своїми старими очима кольору землі, обіцяючи бути мені вірним чоловіком. Він також, я відмовила йому.

Потім садівник з'явився у тому ж місці, спостерігаючи, як я готую місце для нових яблуневих саджанці. Як я могла здатись йому привабливою у той момент - із рожевим й спітнілим обличчям, зв'язаним волоссям, брудними нігтями й одягом, заляпаним гноєм. Чи була я схожа на наречену? Але він, як й усі інші, попросив моєї руки. І недовірливо я відповіла "Ні".

 - Леді, - скfзав він тоді, - уже тричі я просив Вашої руки. Що потрібно, щоб завоювати Вашу прихильність?

Невже! Добре. Я подивилась на нього з побоюванням і промовила:
 - Покажи мені, хто ти.

Світло змінилось, і я побачила його чітко - молодий чоловік, весь у зеленому, його тіло було м'язисте і податливе до важкої роботи, його кучеряве волосся темне, як ґрунт навесні, його руки затверділі і щедрі, він посміхався до мене із ніжною відкритістю. Звичайно, він був красивий, я навіть могла б сказати, що обізнаний, але все ж...

А потім він запитав про яблука, що я збиралась посадити. І я обернулась. Як він знав, що я саджатиму тут яблука? Він показав мені спосіб, щоб зробити вишні солодшими. Я показала, як подвоїти їх урожай. Ми домовились про прищеплення, сперечались про обрізку і обговорювали підщеп для груші. Потім він розповів мені про свою любов до запаху теплої вологої землі і відчуття ґрунту в його руках, незмінно дивне, кожного разу, коли він сіяв насіння, та захоплення, що його він відчував до цвітіння і родючості життя.

Чому ж він не сказав про це одразу?

Переклад сторінки: http://www.thaliatook.com/AMGG/pomonatale.php

Немає коментарів:

Дописати коментар